Engelsiz Bankacılık

 
Yazdır
 

PASHA Bank olarak, herkes için erişilebilir ve kullanılabilir bir bankacılık deneyimi sunmayı, engelli müşterilerimizin bankacılık hizmetlerimizden daha etkin ve aktif olarak yararlanmalarını hedefliyoruz.

Bankamız, bankacılık hizmetlerini, engelli müşterilerimizin kolaylıkla kullanabilmesi adına 5378 sayılı Engelliler Hakkında Kanun ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (“BDDK”)’nun düzenlemiş olduğu Bankacılık Hizmetlerinin Erişilebilirliğine Dair Yönetmeliğine (“Yönetmelik”) uyumlu hale getirmiştir.

Bankamız engelli müşterilerimize yönelik hizmetlerinin kapsam ve kalitesini, müşterilerimizin istek, beklentileri doğrultusunda ve ürün çeşitliliği çerçevesinde geliştirmeyi beyan ve taahhüt etmektedir.

Bankamız, %40 ve üzeri oranda engelli olduğuna ilişkin belgenin aslını ibraz etmesi ve belge suretinin bankamız tarafından onaylanması sonrası ayırt etme gücüne sahip kişileri, Yönetmelik kapsamında engelli kabul etmektedir. Ayrıca, 70 ve üzeri yaştaki fiil ehliyetine sahip müşterilerimiz de talepleri halinde Yönetmelik kapsamında engellilere tanınan haklardan faydalanabilmektedir.

Bankamız, müşterilerimize hizmet verdiği kanallarda kullandığı yazı tipi, harf ve rakamların birbirlerinden kolaylıkla ayırt etmesini sağlayacak biçimde yer vermektedir.

Bankamız, engelli müşterilerimiz için özel olarak yapılan, erişimi kolaylaştırıcı veya bilgilendirici hizmetler dolayısıyla, hiçbir şekilde ek ücret ve komisyon talep etmemektedir.

Engelli müşterilerimiz de aynı diğer tüm müşterimizde olduğu gibi kişisel haklarının korunması için hazırlanan bilgi gizliliğine dair bankamız düzenlemeleri kapsamındadır.

Bankamız, tüm çalışanlarını Yönetmelik hakkında bilgilendirmekte ve özellikle engelli müşterimizle doğrudan etkileşimde olan banka personeline, iletişim hususunda özel eğitim vermektedir.

Engelli müşterilerin talep etmesi halinde, bankacılık hizmetlerine ilişkin sözleşmeler, hesap özeti, PIN, parola gibi müşteriye iletilen bilgi ve dokümanlar, gerekli güvenlik sağlanarak engelli müşterilerimize Braille alfabesi, sesli bilgilendirme, işaret dili çevirisi yapılmış video gibi farklı biçimlerde sunabilmektedir.

Bankamızın hizmet verdiği, Genel Müdürlük Binası nezdindeki tabela, levha ve uyarıların yeterli büyüklükte olması, aydınlatmaların zıt renklerden oluşması tabelalarda görme engelli müşterilerimiz için kabartmaların kullanılması gibi iyileştirme çalışmalarını da yapmaktadır.

Yazılı iletişim kurmak isteyen işitme engelli müşterilerimiz, info@pashabank.com.tr e-posta adresi aracılığıyla, ayrıca tüm engelli müşterilerimiz de 444 0 994 numaralı telefon üzerinden bankamıza ulaşabilirler.